Vložky do bežeckých topánok - Aktivita - multišport

Bežecké vložky do topánok Sidas poskytujú väčšiu či menšiu 3D ortopedicky tvarovanú oporu pozdĺžnej klenby a tiež rozdielnu mieru tlmenia. Vhodnú vložku pre beh vyberiete podľa svojej klenby, štýlu behu, výkonnosti a tréningových objemov, aj podľa potreby podpory vhodného postavenia chodidla v bežeckej obuvi. Vložky Sidas vďaka pätovej miske lepšie fixujú nohu v topánke, čo citeľne oceníte pri behu z kopca.

Vložky na beh Sidas Protect poskytujú väčšie tlmenie pod pätou, čo je vhodné najmä pre tých, ktorí s behom začínajú a dopadajú viac cez pätu (gélovú tlmiacu vrstvu oceníte aj pri sebahoch). Vložky do bežeckých topánok Sidas Run Protect majú väčšiu podporu klenby, čo napomáha väčšej stabilite na rovnom aj nerovnom povrchu.

Rad bežeckých vložiek Sense má menšie tlmenie, flexibilnú oporu klenby ktorá rešpektuje prirodzený pohyb chodidla, EVA materiál pod pätou aj v predonoží pre dobrú dynamiku.

Pokiaľ chcete vedieť, ako vložka ovplyvní drop topánky, sledujte konkrétne miery sily materiálu v prednej a zadnej časti (nájdete v každom detaile bežeckých vložiek Sidas). Najmenej ovplyvní drop model Sidas 3D Sense V2 (rozdiel 1 mm), zároveň je to model s najflexibilnejšou (najmenšou) oporou klenby pri tvarovaných bežeckých vložkách Sidas.

Pre optimálny bežecký výkon je dôležité nasledujúce: správny výber topánky, podľa potreby osadenia vhodnou bežeckou vložkou, výber správnej bežeckej ponožky zodpovedajúcej intenzite výkonu.

Poradca

Časté bežecké chyby – ako lepšie regenerovať a efektívne budovať formu? Pomôcť môžu aj vložky do bežeckých topánok

Časté bežecké chyby – ako lepšie regenerovať a efektívne budovať formu? Pomôcť môžu aj vložky do bežeckých topánok

Ako zlepšiť behanie? Ponúka sa jednoducho behať viac, častejšie, alebo rýchlejšie. To všetko môže byť prospešné, ale podstatné je, aby vynaložená snaha bola efektívna. Dobrý bežec neplytvá silami pri pretekoch ani v tréningu. Dobrý bežec dokáže účinne regenerovať, aby mohol posúvať svoju výkonnosť. A na to potrebuje vhodný tréningový plán, ale aj komfortné vybavenie. Tu je niekoľko bodov, ktoré je dobré vziať do úvahy, pokiaľ chcete behať efektívne a budovať formu postupne a pritom znížiť riziko úrazu, ku ktorému vedie predovšetkým nárazové preťažovanie...


Vložky do bežeckých topánok - odporúča tréner behu a špecialista na extrémne preteky

Vložky do bežeckých topánok - odporúča tréner behu a špecialista na extrémne preteky

Jaroslav Minarčin má odbehané stokilometrové ultrabežecké preteky, denne pomáha bežcom vyberať vhodnú obuv v predajni Runningstore a je trénerom behu.

Vybrať si správnu topánku pre pohodlné behanie sa príliš nelíši podľa toho, či beháte 20 alebo 100 km týždenne. Bežecká topánka môže pri správnom výbere pre konkrétneho bežca predchádzať zraneniu, pomôcť k lepšiemu výkonu, ale aj uľahčiť regeneráciu. Kľúčová je pri výbere bežeckých topánok stabilita a usadenie nohy.

Pri behoch na dlhú vzdialenosť a závodoch typu ultrarunning alebo skyrunning, ale aj pri každom tréningovom alebo rekreačnom behu, pomáha anatomicky tvarovaná vložka do topánok nohe oddialiť únavu chodidla, pretože poskytuje oporu pozdĺžnej klenbe a pevne usadzuje pätu. A to je veľmi dôležité pre tréning, pretože menšia únava = rýchlejšia regenerácia.


Ako určiť klenbu chodidla? Sidas 3Feet

Ako určiť klenbu chodidla? Sidas 3Feet

Vložky 3Feet sa vyberajú podľa klenby používateľa. Pre nízku klenbu sú určené 3Feet vložky LOW, pre strednú klenbu vložky označené MID a pre vysokú klenbu modely HIGH. Aby ste vedeli, aký variant vložiek Sidas 3Feet vybrať, je potrebné poznať výšku klenby chodidla.

Ďalej